keskiviikko 16. helmikuuta 2011

Oho...

Viikko sitten tein ehkä elämäni pahimman failauksen... Noin kello 19.10 keskiviikkoiltana huomasin kalenteria sattumalta vilkaistessani, että Rikos ja rangaistus -näytelmä, jota mun olisi pitänyt parhaillaan olla katsomassa, oli alkanut kymmenen minuuttia sitten. Aina tuohon hetkeen saakka olin ollut siinä järkkymättömässä käsityksessä, että näytös on torstaina niin kuin viimeksikin. Älä koskaan luota muistiisi!

No, mun ei auttanut muu kuin hypätä taksiin, karauttaa kaupunginteatterille ja toivoa, että joku olisi niin ystävällinen, että päästäisi viattoman lapsirukan pujahtamaan teatterikatsomoon myöhässä. Tämä ei tietenkään onnistunut, sillä katsomossa tapahtuva sählinki olisi tuskin ainakaan auttanut monologinäytelmän ainoaa näyttelijää keskittymään. Eräs älyttömän mukava vahtimestari kuitenkin päästi mut katsomaan isolla näyttämöllä pyörivää Hamburger Börsiä (Kaikkonen oli aivan mahtava), eikä siinä vielä kaikki. Tämä ihana ihminen lupasi jopa tehdä kaikkensa järjestääkseen mulle vapaalipun johonkin toiseen Rikoksen ja rangaistuksen näytökseen.

Juuri äsken sain tietää, että uusi lippu järjestyy kuin järjestyykin! Ah, ihanaa... Mokastani toisin sanoen seurasi pelkkää hyvää. Yritän silti olla ottamatta päivämäärien totaalista sekoittamista tavaksi. Aina ei voi käydä yhtä hyvä tuuri kuin tällä kertaa. Kiitos paljon kaupunginteatterin vahtimestari!

2 kommenttia:

  1. Mun mielestä on ihanaa, että maailmassa on ihmisiä, jotka jaksaa olla noin ystävällisiä. Mä tykkään nyt siitä vahtimestarista ihan hirmuisesti vaikken mä ole koskaan koko tyyppiä tavannutkaan tai tiedä edes sen ulkonäköä. :D

    Katri

    VastaaPoista
  2. Niinpä! Ystävällisiin ihmisiin on ihana törmätä. Siitä tulee tajuttoman hyvä mieli pitkäksi aikaa. :D

    VastaaPoista