sunnuntai 18. joulukuuta 2011

Noël, c'est parti

Istun vuoteellani ja kuuntelen sateen ropinaa kattoikkunan lasia vasten. Oho, se taisikin jo loppua... Eilen taivaalta sinkoili jotain veden, rakeiden ja lumen sekamelskaa muistuttavaa. Pari yötä sitten Joachim-niminen myrskynpoikanen vaikeutti itse kunkin nukkumista mekastuksellaan. Joululoma on vihdoin täällä, eikä yhtään liian aikaisin! Viimeistään kun alat monen tunnin läksyjen parissa ahertamisen jälkeen nähdä hämäriä unia, joissa pidät historian opettajallesi esitelmää Suomen poliittisesta järjestelmästä, tiedät että loma on enemmän kuin paikallaan... Lahjat olen ovelasti piilottanut valtavaan punaiseen matkalaukkuuni, jossa ne odottavat kauniisti paketoituina ensi lauantaina odottavaa aattoa. Samaisessa laukussa piileskelevät myös Suomeen tarkoittamani paketit, mutta niitä saatte odotella vielä jonkin aikaa. Kuten tavallista, olen harvinaisen myöhään liikkeellä, mitä jouluvalmisteluihin tulee. Eilen posti kuljetti mulle paketin kotoa ja pääsin syömään ruisleipää piiitkästä aikaa. Monen päivän matkustuksen jäljiltä leipä oli melkoisen jähmeää ja kovia kokenutta, mutta sehän ei menoa haitannut. Ehei, myöhemmin tänään (kunhan ensin olen vähän nukkunut) koitamme Isabellen kanssa onneamme ja yritämme saada aikaiseksi tuoretta, kotitekoista ruisleipää. Olen pettynyt, sillä loppujen lopuksi ruisleipä ei Ranskassa ole ollenkaan niin harvinainen ilmiö, kuin olen aina kuvitellut. Täältä löytyy jopa leipäjuurta, jos jaksaa etsiä bio-kaupasta saakka... Myös suomalaista karkkia multa löytyy runsain mitoin, mistä ovat pitäneet huolen sekä äiti että isän poppoo. Purkkaa mulle on tuputettu peräti siinä määrin, etten takuulla saa sitä kaikkea syötyä ennen kuin kuuden ja puolen kuukauden päästä palailen Suomeen. Parempi vain. Eipähän ainakaan lopu kesken. Puoliksi vitsillä ilmoille päästämäni hullun idean takia mulla on syytä odottaa Arctic Monkeysin (ja Miles Kanen) alle kahden kuukauden päässä odottavaa konserttia jos mahdollista vieläkin enemmän kuin aikaisemmin... Loppuun vielä Monkeysien 505, joka on epäilemättä yksi ihanimmista biiseistä ikinä. Ottakaa se vaikka kehtolauluna. Hyvää yötä!

2 kommenttia:

  1. Oi, joululoma! Meidän pitää täällä kärsiä vielä kolme päivää, ei kyllä yhtään jaksais... Ja hei, koen tämän nyt loistavaksi väyläksi ilmoittaa, että meidänkin joululahjavalmistelut on tapani mukaan aloitettu erittäin ajoissa (eli toisen tapani, sarkastisuuden, perusteella tuo tarkoittaa sitä, että ollaan taas kerran peruuttamattoman myöhässä) eli et todennäköisesti saa joululahjaasi jouluaattoon mennessä... Mutta tulossa se kuitenkin on ja hyvää kannattaa odottaa, vai mitä? :D Mutta siis, hyvää joulua ja lomaa ja mulla on hirveä ikävä sua <3

    VastaaPoista
  2. Hihii, odotan innolla :D Mun lahjojen kanssa menee luultavasti vielä aika kauan, sillä ajattelin lähettää ne kaikki kerralla, eikä mulla vielä ole niitä kaikkia. Tulossa nekin kuitenkin ovat. Hyvää joulua, lomaa ja kaikkea mahdollista sinnekin päin maailmaa! <3 Ai niin, kiitos paljon kortista :D

    VastaaPoista