maanantai 20. helmikuuta 2012

Mikä talvi?

Lähin kosketukseni lumeen sitten viime talven

Talviloma on vihdoin täällä! On jokseenkin huikeaa ajatella, että vuosi sitten näihin aikoihin mä olin Keski-Suomessa pulkkailemassa. Siitä vain tuntuu olevan niin kooovin kauan. Huomenna mä menen yökylään japanilaisen kaverini Yukan luokse vietettyämme ensin päivän Pariisissa. Tiistaina Yuka tulee host-siskonsa kanssa meille yöksi ja keskiviikoksi suuntaamme Disneylandiin. On se loma kyllä kätevä keksintö.

Blogini viimeaikaiseen hiljaisuuteen on tällä kertaa syykin.Viimeisten parin viikon aikana mä nimittäin olen bac blancin myötä päässyt tutustumaan käytännössä ranskalaisversioon ylioppilaskirjoituksista. Ranskassa suoritetaan pakollinen bac-koe joka ikisestä kouluaineesta, joiden joukkoon kuuluu jopa liikunta. Lukuvuoden puolivälissä järjestettävät bac blanc kokeet toimivat harjoituksena virallista bacia varten. Kaikki kokeet ranskaa ja luonnontieteitä lukuunottamatta suoritetaan vasta lukion kolmosen päätteeksi, joten meillä kakkosilla on sentään vielä helppoa. Suullisesta ranskan kokeesta mä sain arvosanaksi kaksitoista kahdestakymmenestä, mihin mä olen varsin tyytyväinen. Eihän kokeissa menestymisestä mulle sen suurempaa hyötyä ole, mutta onhan se nyt hauska nähdä, mistä muhun on, mitä ranskalaisiin ylioppilaskirjoituksiin tulee. Kirjallisten kokeiden tulokset mä saan vasta loman jälkeen, mutten usko niiden menneen ainakaan yhtä hyvin kuin suullisen. Luonnontieteet voin hyvällä omatunnolla sanoa reputtaneeni täysin, mutta miksipäs mä toisaalta niistä välittäisin.

Tasan viikko ja yksi päivä sitten palailin kotiin Arctic Monkeysin keikalta vietettyäni ensin täydellisen kaksituntisen parinkymmenen metrin päässä kyseisestä bändistä. En vieläkään oikein ole saanut itseäni palautettua maan pinnalle. Kaksiviikkoinen loma on siis enemmän kuin tarpeen. Mulla muuten on kuin onkin liput huhtikuiselle Miles Kanen keikalle, jolle menen yhdessä Yukan kanssa. Siitä tulee siistiä.

Perustin Tumblrin. Sinne siis kaikki, jotka fanittavat suurin piirtein samoja asioita kuin mäkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti